Po modernizacji linii i budowie drugiego toru na odcinku około 47 kilometrów, pociągi na linii 202 będą mogły jechać z prędkością nawet 200 kilometrów na godzinę. Wolniej od pociągów pasażerskich, ale znacznie szybciej niż obecnie będą też mogły jechać pociągi towarowe. Te rozwiną prędkość maksymalnie 120 kilometrów na godzinę. W ramach inwestycji PKP PLK powstaną także trzy nowe przystanki kolejowe: w Runowie, Łebieniu oraz Siemianicach. Kolejnych siedem przejdzie gruntowną modernizację. Powstaną także nowe urządzenia zapewniające odpowiednie kierowanie ruchem. Prace na linii 202 między Słupskiem a Lęborkiem rozpoczną się za kilka miesięcy i potrwają trzy lata. Docelowo drugi tor pojawić się ma na całej trasie ze Słupska do Gdyni. Gdy ta inwestycja zostanie zrealizowana, podróż do Trójmiasta skróci się o kilkadziesiąt minut. Ale kolej inwestować planuje nie tylko na torach, ale również na stacji Słupsk. Przede wszystkim mają zostać podniesione perony, aby pasażerowie mogli wygodniej i bezpieczniej wchodzić do pociągów i z nich wychodzić. Perony będą też odnowione, ale z dbałością o zabytkową infrastrukturę. Na stacji powstanie również Centrum Sterowania Ruchem. Ponadto przebudowany zostanie odcinek torów do Kobylnicy, powstaną również nowe mosty i wiadukty. Ta część potrwać ma około trzech lat. Inna kolejowa spółka, PKP SA, planuje natomiast zburzenie obecnego słupskiego dworca i postawienie w jego miejscu nowego. Wstępna propozycja architektoniczna wzbudziła wiele kontrowersji wśród mieszkańców. Ostateczna nie jest jeszcze znana. Sama inwestycja ma ruszyć we wrześniu. Pracę przy wyburzeniu obecnego i postawieniu nowego budynku dworca potrwają trzy lata. Kosztować będą około 40 milionów złotych.