Chęci do nauki
W obliczu szybko zmieniającego się świata, wprowadzaniu nowych technologii i powstawania zawodów, których jeszcze kilka lat temu nie mogliśmy sobie wyobrazić, liczą się chęci do stałego pogłębiania swojej wiedzy. Tak naprawdę nigdy nie można spocząć na laurach i stwierdzić, że wiemy wszystko o naszej dziedzinie. Branie udziału w szkoleniach i kursach, które oferowane są też dla bezrobotnych przez Urząd Pracy, zapewni nam podnoszenie kwalifikacji. Staniemy się też atrakcyjniejsi dla przyszłych pracodawców. Pracownik, który odmawia nauki nie jest pożądany.
Elastyczność
To przede wszystkim umiejętność dostosowania się do zmieniających się warunków i otwartość na nowe wyzwania. W dynamicznym świecie potrzebni są pracownicy, dla których ściśle określone reguły mogą zostać zmienione, jeśli wymaga tego sytuacja. Niechęć do zmian i brak umiejętności myślenia poza schematami skutecznie odstraszają pracodawców.
Empatia
Coraz częściej oprócz odpowiednich kwalifikacji i doświadczenia na danym stanowisku, poszukiwane są tzw. kompetencje miękkie, czyli umiejętności społeczne, które pomagają współpracować z innymi. Ich posiadanie pozwala też radzić sobie ze stresem, zarządzać własną osobą, szukać kreatywnych rozwiązań i motywować się do działania. Niezwykle ważną cechą w wielu zawodach i branżach jest empatia, o której często jeszcze zapominamy w środowisku pracy.
Dobra organizacja czasu pracy
W dobie zapotrzebowania na osoby cechujące się wielozadaniowością nie można sobie wyobrazić braku umiejętności zarządzania czasem. Planowanie i skuteczne wykonywanie działań, a także zdolność wyznaczenia marginesu błędu, niezwykle przydają się w pracy i cieszą szefa. Takiemu podwładnemu o wiele łatwiej jest zaufać i powierzyć ambitniejsze zadania.