Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama dotacje rpo

Modernizacja linii kolejowej 202

Podziel się
Oceń

Przebudowa węzła kolejowego Słupsk staje się faktem. Rozpoczęły się pierwsze prace związane z najpotężniejszą od wielu lat inwestycja w naszym regionie. Jest ona związana z modernizacją linii kolejowej 202 na odcinku Gdynia Kobylnica.
Kliknij aby odtworzyć

Pierwsze prace, które już się rozpoczęły związane są z budową nowych torów odstawczych w kierunku Kobylnicy. Zapewni to utrzymanie ciągłości ruchu podczas przebudowy słupskiej stacji, a także otworzy możliwość połączenia ulicy Banacha ze słupskim węzłem transportowym. 
Modernizacja linii kolejowej 202 w Słupku to nie tylko budowa nowych torów i peronów. Prace obejmą także przebudowę wiaduktów kolejowych wmieście i mostu na Słupi. Wiązać się to będzie z czasowymi wyłączeniami z ruchu ważnych ulic w mieście. W pierwszej kolejności już na przełomie lutego i marca ma być zamknięty przejazd pod wiaduktem przy ul. Szczecińskiej. Prace tam mają potrwać nawet siedem miesięcy. W kolejnych miesiącach wyłączane z ruchu będą przejazdy pod wiaduktami przy ul. Grunwaldzkiej i Bałtyckiej. 
W tym czasie ma zostać utrzymany dojazd do Słupska od strony Trójmiasta, Szczecina, Szczecinka i Ustki. 
W tym roku prace będą się toczyć także poza Słupskiem, na odcinku do Lęborka. Głównym założeniem inwestycji jest budowa drugiego toru między Słupskiem a Trójmiastem. Linia będzie konstrukcyjnie przygotowana do prędkości 200 km/h. 
 

Więcej o autorze / autorach:
Reklama