Pierwsze prace, które już się rozpoczęły związane są z budową nowych torów odstawczych w kierunku Kobylnicy. Zapewni to utrzymanie ciągłości ruchu podczas przebudowy słupskiej stacji, a także otworzy możliwość połączenia ulicy Banacha ze słupskim węzłem transportowym.
Modernizacja linii kolejowej 202 w Słupku to nie tylko budowa nowych torów i peronów. Prace obejmą także przebudowę wiaduktów kolejowych wmieście i mostu na Słupi. Wiązać się to będzie z czasowymi wyłączeniami z ruchu ważnych ulic w mieście. W pierwszej kolejności już na przełomie lutego i marca ma być zamknięty przejazd pod wiaduktem przy ul. Szczecińskiej. Prace tam mają potrwać nawet siedem miesięcy. W kolejnych miesiącach wyłączane z ruchu będą przejazdy pod wiaduktami przy ul. Grunwaldzkiej i Bałtyckiej.
W tym czasie ma zostać utrzymany dojazd do Słupska od strony Trójmiasta, Szczecina, Szczecinka i Ustki.
W tym roku prace będą się toczyć także poza Słupskiem, na odcinku do Lęborka. Głównym założeniem inwestycji jest budowa drugiego toru między Słupskiem a Trójmiastem. Linia będzie konstrukcyjnie przygotowana do prędkości 200 km/h.
Modernizacja linii kolejowej 202
Przebudowa węzła kolejowego Słupsk staje się faktem. Rozpoczęły się pierwsze prace związane z najpotężniejszą od wielu lat inwestycja w naszym regionie. Jest ona związana z modernizacją linii kolejowej 202 na odcinku Gdynia Kobylnica.
- 13.02.2024 14:55