Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu

Czas przedłużyć ważność karty

Podziel się
Oceń

Tylko nieco ponad połowa słupszczan przedłużyła dotychczas ważność karty mieszkańca. Ci, którzy nie zrobią tego w maju, od czerwca nie będą mogli korzystać ze zniżek. Przedłużać ważności karty nie muszą natomiast osoby w wieku emerytalnym.
Kliknij aby odtworzyć

Słupscy urzędnicy już kilka tygodni temu w miejskich autobusach prowadzili kampanię przypominającą o konieczności przedłużenia ważności karty mieszkańca na kolejny rok. Teraz są one ważne tylko do końca maja. Jeśli chcemy korzystać ze zniżek wynikających z posiadania karty mieszkańca, należy jak najszybciej złożyć pierwszą stronę aktualnego PIT-u oraz UPO, czyli potwierdzenie rozliczenia drogą elektroniczną. Wnioski można złożyć elektronicznie na stronie slupskakarta.pl, bądź stacjonarnie w Małym Ratuszu przy pl. Zwycięstwa 1 oraz Aktywatorze – Domu Startupów przy ul. Tuwima 34. Lepiej nie czekać do końca maja, bo potwierdzenie, że mieszkaniec zapłacił podatek w Słupsku, urzędnicy ze słupskiego ratusza muszą wprowadzić do systemu. A to może potrwać od kilku do kilkunastu dni, w zależności od liczby napływających wniosków. 
Może się więc zdarzyć, że ci, którzy wnioski złożą w ostatnich dniach maja, będą mieć kartę nieaktywną przez kilka dni. A tym samym nie będą mogli korzystać ze zniżek przysługujących posiadaczom karty. Karta zostanie też zdezaktywowana tym słupszczanom, którzy w ogóle nie złożą pierwszej strony zeznania podatkowego. Dotychczas najczęściej chęć przedłużenia karty mieszkańca zgłaszały osoby starsze. A akurat ci słupszczanie nie mają takiego obowiązku. Osoby w wieku emerytalnym, czyli powyżej 60. roku życia w przypadku kobiet, i powyżej 65. roku życia w przypadku mężczyzn, ważność karty mieszkańca mają przedłużoną automatycznie. I to niezależnie od tego czy jeszcze pracują, czy już nie. Karty mieszkańca posiada już około 23500 słupszczan. Dzięki temu mogą korzystać ze zniżek między innymi w komunikacji miejskiej, w miejskich instytucjach kulturalnych, sportowych czy ochrony zdrowia, ale również u kilkudziesięciu innych partnerów.
 

Więcej o autorze / autorach:
Reklama