Odyseja Umysłu to przyjazny program edukacyjny realizowany w formie międzynarodowego konkursu, w którym co roku bierze udział kilkadziesiąt tysięcy uczniów i studentów z całego świata. Patronat nad polską edycją sprawuje Minister Edukacji Narodowej. Jego celem jest rozwój zdolności twórczych, jakie posiada każdy młody człowiek. Uczy dzieci i młodzież kreatywnego i krytycznego myślenia, angażując grupy uczestników w proces twórczego rozwiązywania problemów rozbieżnych – czyli takich, które rozwiązać można na wiele sposobów. Odyseusze działają w drużynach, które reprezentują szkoły lub inne placówki edukacyjne i zazwyczaj liczą od 5 do 7 osób. Opiekę nad każdym zespołem sprawują przeszkoleni trenerzy, którzy integrują grupę oraz organizują i moderują jej pracę, ale nie sugerują ani nie narzucają dzieciakom własnych pomysłów. Jesienią każdego roku publikowanych jest pięć Problemów Długoterminowych. Drużyna wybiera jeden z nich, po czym przez kilka miesięcy samodzielnie projektuje, przygotowuje i udoskonala jego rozwiązanie. Uczestnicy razem analizują zadanie i zastanawiają się, jak można sobie z nim poradzić. Następnie wspólnie decydują jak to, co w ich pomysłach najlepsze, połączyć w 8-minutową prezentację (przedstawienie) – którą na wiosnę przedstawią sędziom oraz publiczności. Podczas konkursu zespół musi także rozwiązać Problem Spontaniczny – niepowtarzalne zadanie-niespodziankę, którego treści nie zna do ostatniej chwili, a na stawienie mu czoła ma zaledwie kilka minut. Odyseusze współzawodniczą ze sobą w obrębie wybranego Problemu Długoterminowego, w podziale na cztery grupy wiekowe. Drużyny, które uzyskają tytuł laureatów konkursu na szczeblu krajowym, uzyskują prawo wyjazdu na Finały Światowe w Stanach Zjednoczonych i reprezentowania tam Polski. Drużyna z Zespołu Szkół Społecznego Towarzystwa Oświatowego była jedynym reprezentantem słupskich szkół. Odysejowa drużyna w składzie: Gabriela Cyganowska, Witold Krekora, Franciszek Makarewicz, Emilia Kałuc, Damien Kałuc, Maria Pawlak, Carl Gilsa, która pracowała pod czujnym okiem trenerek p. Ewy Krefty oraz p. Izy Jarosławskiej zajęła III miejsce w pierwszej kategorii wiekowej. W sobotę przedstawili swój pomysł na rozwiązanie 5 problemu długoterminowego - "Drama na maksa", a w niedzielę rozwiązywali problem spontaniczny. Dzieci wykazały się olbrzymią kreatywnością, wyobraźnią i zdolnościami aktorskimi oraz współpracą. Słupszczanie pokonali 30 drużyn w tej samej kategorii. Jest to wielki sukces. Gratulujemy wytrwałości i pomysłowości.