Firmy prowadzące sprzedaż produktów podczas specjalnie zorganizowanych pokazów wciąż liczą na naiwność głównie starszych potencjalnych klientów. Choć z początkiem roku zmieniło się prawo, które staje po stronie konsumentów, nieuczciwi przedsiębiorcy już nauczyli się je obchodzić.
Niestety, podczas pokazów, które odbyły się w Słupsku na początku roku, seniorzy podpisywali umowy, w których był zapis, że spotkania odbyły się na ich zaproszenia. A to bardzo utrudnia możliwość odstąpienia od umowy i zwrot pobranej zaliczki.
Rzecznik konsumentów apeluje o czujność. Ze Zbigniewem Perzyną można się kontaktować od poniedziałku do piątku w biurowcu przy ul. Jana Pawła II 1, pokój 225, telefon 59 810 52 93.
Jak dodaje miejski rzecznik świadomość słupszczan jako konsumentów z roku na rok rośnie. A 2021 roku rzecznik udzielił mieszkańcom ponad 1200 porad, natomiast w ubiegłym roku już tylko ponad 800.
Reklama